Doe maar mee met ABC - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roy Hermans - WaarBenJij.nu Doe maar mee met ABC - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Roy Hermans - WaarBenJij.nu

Doe maar mee met ABC

Door: Roy Hermans

Blijf op de hoogte en volg Roy

09 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,

Ik zit nu op de HATO airport in Curaçao. Te wachten tot ik mag boarden, maar dat ik met 90min al vertraagd. Ik ben pas sinds zaterdag ochtend in Curacao en nu al zat ervan.... hahaha nee grapje, ik vertrek zo naar Bonaire om een C-B-A-C tripje te doen.

Afgelopen week, heb ik goed mijn best gedaan om zoveel mogelijk op school te doen, zodat ik met een gerust hart weg kan gaan voor 3 week. Vrijdag was het het drukst, omdat ik alle leraren bij langs ging om nog even het huiswerk door te bespreken voor de kinderen en dat de schriftjes mee naar huis moeten, zodat ze thuis ook aan de slag kunnen. Ik ben zeer benieuwd wat daar van terecht is gekomen als ik terug ben. Als ik sommige leraren mag geloven, dan gebeurd er niet zoveel thuis... zonde!
Afgelopen week vielen er redelijk wat behandelingen uit, door afwezigheid van kinderen of dat ze repetitie (toets) hadden op de tijden dat ik moest behandelen. En daar kom ik op het moment zelf achter, omdat de rep niet echt gecommuniceerd wordt en ook zeer variabel is voor de leerkracht om in te delen. Wel weer leuke behandelingen gehad en zelf een groepsbehandeling gegeven. Met plaatjes en wie zie je / wat doet hij of zij / waar is hij of zij, vragen stellen. Dit was nog wel heel moeilijk te begrijpen voor de kids. Ook had ik weer en lachen gieren brullen behandeling met de jongen van groep 3. Ik vind het ook leuk dat hij nu bewust is hoe hij zelf door middel van zijn tong-stand een klank kan maken, waarbij de mond in redelijk dezelfde positie staat (en dus heel lastig af te lezen is voor een slechthorend of doof persoon). Dingen waar wij als normaal horende mensen niet echt over na denken, maar gelukkig bestaat daar de logopedist voor!

Ik vind het echt enorm leuk om met deze kids te werken, alleen jammer dat ik zo weinig wordt begeleid, want ik had wel veel meer tools en trucs willen afkijken van een ervaren logopedist. Heb ook al gevraagd of mijn begeleider dat wilde doen, maar daar heb ik nog niet zo'n duidelijke reactie terug op gekregen.
Vrijdag was dus alles klaar en geregeld. Nu hoef ik me alleen nog druk te maken om dingen die ik voor school in Nederland moet inleveren. Ik zal wel even zien hoe ik daar invulling in kan geven de komende dagen/weken...

Vrijdag avond kwam Chandra ook terug van Curaçao, dus daar nog even een soepje mee gedeeld en kort gebabbeld over haar trip. Zaterdag nacht zou ik om 4 uur worden opgehaald door de taxi, dus netjes om 3 uur opgestaan, gedouched en op tijd klaar, dus om 4 uur stipt stond ik buiten.. maar geen taxi, nou is dit wel redelijk normaal dat taxi's te laat komen in Suriname... want hé "No Spang"!!! Dus ik begon na en kwartier toch wat meer de Spangen en heb ik alvast de telefoonnummers opgezocht die ik moest bellen. Om half 5 alle nummers geprobeerd, maar zelfs het 24uurs nummer ging niet eens over.. blijkbaar zijn de dagen in Suriname langer ofzowwwww. Dus heb maar een andere taxi gebeld die er binnen enkele minuten was en hebben we heerlijk een uurtje gereden. Met wi-fi in de auto verveelde ik me niet en kon zelf nog een film met veel sneeuw door het beeld heen kijken als ik wilde.
Donker is hier ook echt donker, helemaal als je Paramaribo uit gaat, de markering op de weg is ook al vervaagd en je moet goed weten waar alle drempels zijn, dan kan het dus zo zijn dat je 1tje over het hoofd ziet en met een razende Roland over een hobbel gaat. gelukkig viel deze drempel nog mee en had de auto goede vering, maar ik zou het alsnog niet aanraden om thuis te doen.
We waren nog lekker op tijd, want veel was er toch niet te beleven. Hoefde uiteindelijk nog maar een uurtje te wachten en gaan met de bananenvliegtuig die nog lang niet gevuld was. Wat wel bijzonder was, dat we achter het vliegtuig met de bus werden afgezet en er een trap vanuit de achterkant omlaag was gekomen (je kon dus als het waren door de kont van het vliegtuig lopen). Maar ik moest alsnog omlopen omdat ik voorin zat, gelukkig maar want er kwam een boel herrie van de motoren af...
Na een simpel vluchtje aangekomen op Curaçao en daar was het ook doorlopen en nog een keer paspoortje laten zien, door de check en buiten binnen no-time. Taxi gepakt en de droge dorre boel bewonderd, niet echt hele bijzondere natuur ofzo... er was ook weinig regen gevallen de afgelopen tijd. De taxi ging naar Linda en Jan-Hendrik, 2 kennissen die nog een dagje extra hier vast zaten op het eiland, omdat er geen vliegtuig was gekomen vanuit Nederland... WAT zei je? Ja precies, ik vond het ook zeer bijzonder. Maar helemaal niet erg, want ik kon hun opzoeken en nog even een kleine tour van een stukje eiland krijgen. Zodra ik de zee zag, dacht ik echt wauwwww! Het zag er echt zo mooi kraakhelder blauw uit! Een onderwatercamera is overbodig, want je ziet alles er door.
In de avond naar de binnenstad gegaan, want daar was het Blueseas festival! Super leuk door de binnenstad met lichtjes en verschillende podia waar er live Blues wordt gespeeld en zulke muziek kunnen mijn oren wel waarderen! Het was echt geweldig, maar ik was rond 23.00 uur er wel weer klaar mee, want ik had weinig geslapen en mijn voeten deden zeer van het vele staan en lopen. Ik viel ook als een blok in slaap in mijn soort van studentenwoning voor oudere mensen. Niet bijzonder, maar voor 2 dagen goed te doen. En bijna iedereen was vanuit Venezuela, want hier heb je een betere toekomst dan daar.
Volgende dag ben ik naar mambo beach gelopen en heb ik daar heerlijk gegeten, omdat het moederdag was hadden ze allemaal daily specials.. jumjum
Daarna nog even een standwandeling gemaakt om vervolgens ergens te liggen en niet meer op te staan, alleen om de zee in te vallen (van de zee wat een soort baai gemaakt, waardoor er niet echt golven waren en het water ook niet super helder was.. door alle vieze mensen :P Ook de bodem vond ik niet zo bijzonder op de zien.. ben benieuwd wat Bonaire gaat brengen! Als het goed is moet ik zo wel instappen, want het vleigtuig vertrekt al over 20 minuten, maarja zo groot is dat ding ook niet, dus hij zal wel binnen 10 minuten vol zitten. en dan 25 minuten vliegen! We gaan het zien en ik houd jullie op de hoogte vanuit de benedenwindse eilanden!

offfff toch niet... + 40minuten, ben benieuwd of dat hun final offer is... Ben al een keer heen een weer gelopen hier en tot de conclusie gekomen dat ze in dit kleine stukje luchthaven (maar nog wel 9 gates, das meer dan Suriname, die maar 2 heeft) ze 2 dezelfde winkels hebben.. waaaroommm? van ongeveer 10. En grappig dat zelf vogeltjes hier binnen zitten. mussen zijn hier niet te missen. Oh ik kan nu wel instappen. kuzzies

Groetjeszzz uit Curaçao

  • 09 Mei 2016 - 21:04

    Silja:

    Hoi Roy! Heel veel plezier! Geniet van je 3 vrije weken! ;) Groetjes, Silja

  • 10 Mei 2016 - 00:53

    Marjan:

    Dag Roy, veel plezier op je trip!

  • 11 Mei 2016 - 22:44

    Leonie:

    Lekker chillen in het blauwe water!! Doe de dolfijnen de groetjes van mij!! Kuzzies terug!

  • 20 Mei 2016 - 16:40

    Karin:

    Oh jee, ik heb verzaakt en niet op dit berichtje gereageerd; sorry, sorry, sorry,
    maar ja ik had het ook zo druk met ons eigen reisje naar Gdansk ;-)
    Ook een leuke stad maar natuurlijk niet zo spectaculair als wat jij allemaal mee maakt.
    Ik ga nu gauw je belevenissen over Bonaire lezen.
    dikke smok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Suriname en verder....

Een verre reis enzo...

Recente Reisverslagen:

24 September 2016

Trips in SU part 2

24 Augustus 2016

Trips in SU part 1

05 Juli 2016

Godo

28 Mei 2016

Curaçao

21 Mei 2016

Aruba
Roy

Op reis naar Suriname en verder...

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 13871

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 25 Augustus 2016

Suriname en verder....

Landen bezocht: