Fiets em der in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Hermans - WaarBenJij.nu Fiets em der in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Hermans - WaarBenJij.nu

Fiets em der in

Door: Roy Hermans

Blijf op de hoogte en volg Roy

17 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het is al veeeeeeel te lang geleden dat ik voor het laatst een verhaaltje heb getypt. Ik ben steeds rond 9 uur / half 10 al zo kapot, dat ik moeite heb om mezelf wakker te houden. Ag lekker vroeg op bed, betekend ook weer vroeg wakker! Standaard voor 6 uur begin ik wel wakker te worden.

En ik hoor net dat dit verhaal ook nog even op zich moet wachten, want we gaan karaoke zingen! Leuk leuk en dan ben ik van de partij natuurlijk :D

Ik zal eens kijken hoe ver ik kan komen.
Zaterdag hebben we fietsen geregeld, omdat we ook wel een beetje mobiel willen zijn en lopen overal naartoe duurt toch echt te lang. Nou dat was nog een hele klus. Eerst naar Unipikin, want daar zouden ze wel fietsen hebben en voor een goedkoop prijsje. Ook voordeel was dat ze Nederlandse fietsen verkochten, want de fiets van de chinees schijnen al erg snel uit elkaar te vallen. Dat was nog prima te lopen, dus na een kwartiertje lopen kwamen we daar aan om te horen dat ze geen fietsen meer hadden tot eind volgende week. dus hij bellen naar een andere dealer (voor fietsen dan hea ;)), die nog 2 voor ons had.

Oké dat was niet heel ver, net gezellig karaoke gezongen, maar toen we er achter kwamen dat wij de slechtste waren van het hele gezelschap hebben we niet meer de moed verzameld om nog een keer te zingen... uiteindelijk maar een taxi gepakt (ja een auto, niet het drinken taksi) die ons vet relax naar huis bracht met een beetje sideseeing erbij, liet hij ons nog chille plekjes zien om te stappen (vlak bij huis) en waar we de beste roti kunnen halen (zit bijna op de weg naar huis toe vanuit de Kennedyschool)

Om even verder te gaan met mijn verhaal over het regelen van de fietsen. Belde de beste man voor ons een taxi, hij zei: "ja die is wel goed, die bel ik veel vaker, kost ongeveer een tientje". Wij dachten alleen maar aan taxi 1660, want dat schijnt de beste taxi te zijn die er is en waar je niet wordt opgelicht. Maar ook dat klopt niet helemaal, want de taxi heen wilde ons bijna 5 SRD meer laten betalen dan de taxi terug net. OK dan praten we ook over nog geen euro (wisselkoers is momenteel 5.5 SRD voor 1 euro), maar toch gaat het om het idee.

Dus wij werden opgehaald door een andere taxi en kwamen uiteindelijk aan bij de anderen fietsenhandelaar. Daar 2 barrels gehaald, Chandra nog afgedingd omdat het achterlicht niet deed en ik niet, omdat ik het wel prima vond en mijn fiets ook beter in staat was. Ook nog een slot te weten bemachtigen bij de derde shop die we konden vinden en we konden op zoek naar een simkaart, zodat wel elkaar konden bellen, maar ook een taxi in het vervolg, al hebben ze wel een vet relaxte app die echt super handig werkt!

Simkaart halen was nog een hele zoektocht, want ik had de kaart (plattegrond) niet in mijn tas gedaan, maar waarschijnlijk netjes weer naast mijn tas gelegd, terwijl mijn bedoelingen en intenties anders waren. Maar goed dat ik een goed richtingsgevoel heb, want volgens Chandra moesten we de andere kant op fietsen. Ik wist toch wel zeker dat we juist de tegenovergestelde kant moesten fietsen, toch? Gelukkig hebben we uiteindelijk de shop gevonden, omdat ik de kerk herkende waar we 2 dagen ervoor nog langs waren gelopen.
De terugweg verliep ook best soepel, al is het links rijden nog best wel wennen en wil ik de bocht soms iets te kort door, maar inmiddels heb ik al vette skills hierin ontwikkeld.
Onderweg kwam we weer de blikschade auto's tegen die een half uur geleden ook de weg versperde. In Nederland is het gewoonlijk om foto's te nemen en alles aan de kant te zetten, maar hier niet hoor. gewoon midden op straat laten staan en wachten langs de kant. Laat die auto's maar mooi keren en een andere weg zoeken.

Zondag hebben we niet veel gedaan, beetje voorbereid op maandag. Onze eerste ontmoeting met de kennedyschool! Maar daar zal ik snel weer over schrijven. Nu is het al vrij laat en ik moet toch echt gaan slapen. Dus ik zal spoedig weer een verhaaltje schrijven voor jullie, ik denk morgen, want vrijdag (mijn verjaardag) ben ik waarschijnlijk de hele dag in touw! We gaan namelijk op een tripje (rivierdolfijnen spotten en krokodillen vangen met onze blote handen :D, maar misschien houden we het toch bij kijken, haha)

Nou heb ik toch nog een klein verhaaltje kunnen typen. Slaap lekker allemaal, waarschijnlijk wanneer jullie dit lezen in het ochtend ofzo, dus fijne dag dan :P

toedeloe!

  • 18 Februari 2016 - 07:16

    Karin:

    Inderdaad goedemorgen,
    Wat een gezelig begin van de dag zo'n enthousiast verhaaltje van jou lezen. Knap hoor dat je je na zo'n korte tijd al zo goed kunt orienteren in de stad, hoewel op de fiets de verkeerde kant op gaan natuurlijk veel minder erg is als lopen want je kan dan weer sneller omdraaien

  • 18 Februari 2016 - 10:17

    Nathalie:

    Leuk om je belevenissen te lezen Roy! Je typt net zoals je praat, haha! Leuk dat jullie mee hebben gedaan met karaoke, viel vast wel mee hoe slecht jullie waren! Geniet ervan en veel plezier morgen op je bday!! Groetjes Nathalie

  • 18 Februari 2016 - 13:23

    Leonie:

    Leuk! Karaoke! Kunnen ze daar zo goed zingen? als jullie de slechtste waren.....
    En wat houden we nou afgesproken over dolfijnen????? Nouja, rivierdolfijnen zijn niet m'n favoriete, dus vooruit :-P
    En er is niks mis met op tijd slapen heh, dat heb ik vorige week nog geleerd ;-)
    Enjoy!! X

  • 18 Februari 2016 - 17:33

    Silja:

    Hoi Roy, wat leuk ja! ;) Idd wat Nathalie zegt haha, je typt zoals je praat! :D
    Veel plezier en succes verder!
    Welk tijdsverschil hebben jullie nog al weer en welke kant op? ;P
    Groetjes, Silja

  • 18 Februari 2016 - 20:30

    Jos:

    De dolfijnen niet doodknuffelen hoor, dat hebben ze vandaag al gedaan (volg het nieuws)
    Krokodillen vangen op je verjaardag klinkt wel stoer. Hopelijk gaat het je goed af en worden het geen krokodilletranen....
    Alvast een fijne verjaardag kerel.

  • 18 Februari 2016 - 21:12

    Karin:

    Heey dat is gek; niet mijn hele verhaaltje is er vanochtend bijgeplaatst... :(:(. Ik had ook nog gezegd dat het mij heel vreemd over komt dat jullie de slechtste waren bij de karaoke want je hebt zo'n prachtige stem.....
    En heb je een mooie dag toegewenst en een goed uiteinde. Dat laatste kan gelukkig nog en hopelijk is die mooie dag al een eind op streek.
    Doeg, ik kijk uit naar het volgende verhaaltje.

Tags: Fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname en verder....

Een verre reis enzo...

Recente Reisverslagen:

24 September 2016

Trips in SU part 2

24 Augustus 2016

Trips in SU part 1

05 Juli 2016

Godo

28 Mei 2016

Curaçao

21 Mei 2016

Aruba
Roy

Op reis naar Suriname en verder...

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13870

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 25 Augustus 2016

Suriname en verder....

Landen bezocht: